Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2015

ΠΟ. ΛΕ. Μ. ΑΣ. - Γιώργος Γούναρης



( Εισαγωγικό σημείωμα )

«Όταν ο ήλιος του πολιτισμού είναι χαμηλά στον ορίζοντα, ακόμα και οι νάνοι ρίχνουν μεγάλες σκιές.

Karl Kraus, 1874-1936, Αυστριακός συγγραφέας »

                                         -------------------------------------


Η κρίση που μαστίζει τη χώρα μας εδώ και χρόνια δεν είναι μόνο οικονομική όπως πολλοί υποστηρίζουν.

Είναι πρωτίστως πνευματική, συνεπώς ηθική.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους να αντισταθούμε, να πολεμήσουμε είναι να προτάξουμε τη συλλογική μας δράση μέσω του πολιτισμού, μέσω των Γραμμάτων και των Τεχνών.

Ο ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ θέλοντας να ευχαριστήσει εμπράκτως και όχι τυπικώς τα μέλη εκείνα που κοσμούν τη σελίδα του με τα πονήματά τους, αποφάσισε να προχωρήσει στη δημιουργία Πολιτιστικού Λευκώματος Μελών ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΥ .  ( ΠΟ. ΛΕ. Μ.  ΑΣ. )

Η συγκεκριμένη ανάρτηση του ΠΟ. ΛΕ. Μ. ΑΣ. είναι αφιερωμένη στον κύριο Γιώργο Γούναρη. 

Ο ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ δίνει βήμα λόγου κι έκφρασης στον κόσμο του κι εύχεται όμορφες δημιουργίες και συλλεκτικές αναρτήσεις !


ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ



       ------------------------------------------------------------------------------------------------


Γιώργος Γούναρης

Κυρία μου
 Μου είπαν να γράψω κάτι για εσάς
Πάει χρόνια που με αιτίες βρίσκω αφορμές και ταξιδεύω μαζί σου.
 Γέμισε φταίχτες η εποχή μας, είναι αλήθεια, μα για να είμαι δίκαιος, θα
πω ότι είσαι και εσύ υπαίτια, που αφήνεις ανοιχτές πόρτες και
μπαινοβγαίνουν οι κλέφτες
Ξεκαρφώνεις ορίζοντες από ένα πίνακα σε κάποιο τοίχο κρεμασμένο,
 ζωντανεύεις χρώματα και κάνεις να μοιάζουν οι θάλασσες αληθινά
 ’’νερένιες’’ …αρκετό για να πας ταξίδι τα μυαλά των ανθρώπων …
 Εμένα μου λες που με πας;
 Γνώρισα κόσμο, γυναίκες, παιδιά, ψυχές και τόπους ! Σε φωνάζουν όλοι
 με το όνομα σου πάντα.
 Μάρτυς μου ο Θεός δεν σε είδα ποτέ μου να μαρτυρήσω το Μεγαλείο
 σου και να σε ερμηνεύσω, να σε ορίσω
 Ταξιδεύω σήμερα με καινούργιο ΑΣΤΡΟΛΑΒΟ.
 Τον παλιό μου εξάντα τον έκλεψαν αιτίες και τα αστέρια και τώρα
 προσπαθούν να με φωνάξουν με ΔΙΚΑ ΣΟΥ ονόματα.
 Με είπαν αιθεροβάμονα ταξιδευτή και γητευτή! Με αποκάλεσαν εραστή
 σου , μα εγώ ανακρούω πρίμα σε βαριές κατηγορίες όσο ζω.
 Τους είπα, δεν γνώρισα ακόμα αυτήν που με βάζετε στο πλευρό της να
 με πλανεύει.
 Αλήθεια σας λέω, πάει καιρός στο νου μου ατέλειωτη και απέραντη, μα
 και χωρίς ορισμό, σαν τη θάλασσα στα μάτια μου την έχω.
 Ταξιδευτές με αιτία και αναμνήσεις με αφορμές γυρεύει…
 Σάμπως, πνιγμένη και τούτη σε ωκεανούς…
 -το μόνο που ξέρω για εσάς Κυρία μου –
Αξιαγάπητη μου, Ακριβή μου ΠΟΙΗΣΗ !
Τα σέβη μου!
 gg@ Οκτώβριος 2015


 Αναμνήσεις
Του μυαλού θυμωμένα συμπόσια
 με αισθήσεις σα λόγχες

Και θυμός
του ανέμου η ταχύτητα
με ριπές που σε δέρνει
 κάποιου ψύχους ολέθριου..
 Είναι ράτσας οι σκύλοι που φυλάνε τα σύνορα
 με νηστεία θανάτου !

Τυλιγμένα μου λόγια , παλιόχαρτα
 η ζωή μας κεριών εκμαγεία
 Όλα μέσα μας ζουν κλειδωμένα
 σε ψυχής παγωμένα γραφεία …

gg@Σεπτέμβρης 05


Το κάδρο
 *******************

Πλήθος συνειρμών
 σε ανακαλούν και σε πλάθουν
 Αν είχαν οι τοίχοι φωνή
θα ζητούσαν εξέταση αποτυπωμάτων
 και ξέπλυμα δακρύων
 Σ’ έκρυψε ήσυχα η ψυχή
 από καταδότες και παλαιοπώλες
και έτσι δεν ξαναμίλησε κανείς
 εκτός από σένα ! gg@


Συνάρχοντες
 --------------------

Δόξα παιάνων
 Τ
ης εποχής ανατροπών
 ης λογικής των συναρχόντων
 ου ''χάρις υμών'' σας αγαπώ και σας σκοτώνω
 Χαίρε κανόνα των σοφών
δόξα των γυάλινων γιγάντων
της εξαθλίωσης λαών
 της λογικής που σου χαρίζει
ένα παράφρονα ρυθμό να συνετίζει
 να σου φωνάζει σ’αγαπώ , να σε αφανίζει…
 Τι πόνος και θλίψη , κόσμε μου .!
 Που να βρω κι άλλη αξιοπρέπεια,
για να σταθείς
στο ύψος σου,
 και μέσα μου ,
 θεέ μου !!..

 20/2/12 gg




Τανικοί Ψίθυροι
 ***********************************

Τώρα που την ζυγαριά της ψυχής
 βαραίνει το Υπόλοιπο
 Βάλε κρασί !
 Κόκκινο !!

Σε κύκλους μωβ και κόκκινους
μεθάμε τη ζωή μας !

Ας μείνουμε στη θάλασσά μας εμείς !

Στα σκουριασμένα σ' αγαπώ
 και στο απέραντο ξέφωτο
 να κατεβάσουμε ουρανό και στεριανή σιωπή
 ας κεράσουν οι μνήμες τα κύματα

Ψιθυριστά να κοιμηθούμε
Ψιθυριστά να ακουστούμε χρόνια πολλά
 στο Υπόλοιπο !

gg@


‘’ΘΛΙΜΜΕΝΑ ΡΗΜΑΤΑ’’
************************************

Σημεία καιρών ταλανίζουν τη ψυχή μου
 ανατρέπουν δεδομένα
 και κλείνουν ερμητικά εξόδους φυγής
 Το ρήμα φεύγω καθηλώνεται
Ούτε οι καιροί χώνεψαν την ερμηνεία του
 Παραιτούμαι
 Ανηφορίζω
 Επιστρέφω
 Κατρακυλώ και
 Γκρεμίζομαι
 Κενό και ξένο μέσα του το τώρα
που δεν ορίζει δύναμη και φλόγα
 Λες και σβηστήκαν δρόμοι, όνειρα και στόχοι
 Λες και γέμισαν δεξαμενές αντοχής και ελπίδας
Τι με κάνει απρόθυμο τι…
Εκείνες οι λέξεις σε μουράγια
 Τα πρώτα graffiti του ασβέστη σε νησιώτικο φόντο
 θαλασσινής φυλακής και επανάστασης
 Οι φράσεις με τα όνειρα που πήγαν
 Ανέμελες πλεξούδες
 κορμιά αγγέλων και πέταξαν
 Ζωγραφιές σε πεζούλες
 Με τις ώρες ονειροβάτησαν τη θάλασσα
 και των μικρών συνόρων τα αναπάντητα ζήτησαν απλά
 με ατίθασο χαμόγελο και το φιλί στο στόμα
 Σε ο τι πέρασε
Σε ο τι ήρθε
Εμείς εκεί ακόμα
Μέχρι να πάρει λόγο η νύχτα
 μας πήρε τρένο φυγής και που ποτέ του δεν γύρισε
 Αφήσαμε στην άκρη αχνάρι μας
 μαζί με τις μάγισσες που ψιθύριζε η ψυχή μας
 σκαλισμένη θέση που ονειρευτήκαμε
 Καλησπέρα δρόμοι της ερημιάς και των ονείρων
Τι με κάνει απρόθυμο τι…
Τώρα που έχει λόγο η σιωπή και η νύχτα
Τα δικά μου σημάδια αναζητώ
 και με ρίμες θλιμμένων ρημάτων μιλώ για τη θέση τους.-

 gg 04/2014


 ΧΕΙΡΟΓΡΑΦΑ
********************
Δωμάτια φυλαχτών
 με χειρόγραφα σκόρπια
 λεηλατούν τη φωνή

Τας θύρας τας θύρας !

Σιωπή !
Δεκατρείς μπάντες ψίθυροι
 από τη πατρίδα
 έφερε πάλι η νύχτα
 στη ψυχή και στην Ιθάκη
 σε επιστρέφουν χειρόγραφα

 gg@


ΙΕΡΟ
 *********

 Θα κρυφτώ στο πλήθος
των αιωρούμενων σωμάτων
 που όρθια μέσα μου φυλάω
 και θ’ αγναντεύω
 μακρινούς σταθμούς που αγάπησα …
 Στο Ιερό του ναού σου
 Ψυχή μου
 η πάλη μέσα του θα γίνει…
 Άνοιξε
Στο φως σου παλεύω
 την άνοιξη μου !

 gg@



και ενα τελευταιο απο τα χαρισμενα της ψυχης μου ... ειμαι βεβαιος πως δικαιολογει τετοιους κλεφτες...

Ο Λόγος
 **********

 Όταν πεθαίνουν ποιητές αρχίζει άνοιξη
 Έτσι γίνεται
 Με τη φυγή γεννιέται ερχομός
 Είναι αρχή πάντα
 ο λόγος λόγο
 να έχει σε εποχή
που τη ζωή του δεν έζησε

Είναι κτήνος η ποίηση . Σε λιβάδια απέραντα ζει
θεριεύει και τρέφεται μελάνι οξύ
 διαβρωτικό
 Οι ποιητές
 πρώτοι ποτίζονται με αυτό,
με αυτό πεθαίνουν
για την ισορροπία της φύσης, μου λες
 Πάλι κάποιοι επικίνδυνα πλήθυναν
 Πάλι ποιητές και εποχές θα πεθάνουν

χάριν ισορροπίας αγγελιαφόροι κουκουβάγιες
θα αναγγείλουν χαμένα κιου κιου κιου !
 Η μελαγχολία του γκιώνη σε απέραντα λιβάδια
 θυσιάζεται με τον ήχο τους …

gg@ Σεπτέμβρης 2015



----------------------------------------------------------------------------------------------


ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ

- Για τα Γράμματα και τις Τέχνες !

- Στηρίζει τον Πολιτισμό !

- Είναι επιμορφωτικός !

- Είναι ψυχαγωγικός ! ( Ψυχαγωγία είναι η συμμετοχή του ανθρώπου στα ανώτερα έργα του ανθρώπινου πολιτισμού, που τον μορφώνει πνευματικά και αισθητικά και τον εξευγενίζει. Η ψυχαγωγία, παρόλο που επιτυγχάνεται με διαφορετικούς τρόπους σε κάθε πολιτισμό, σε όλους συνδέεται με την πνευματική και καλλιτεχνική δημιουργία και, μυώντας τον άνθρωπο κατάλληλα, φέρνει την αρμονία σώματος και ψυχής. ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ )

- Δεν είναι διχαστικός αλλά ενωτικός !

- Κρατάει ανοιχτές τις «Τράπεζες » του μυαλού και της καρδιάς !

- Είναι ελληνικός, είναι ευρωπαϊκός, είναι οικουμενικός !

- Με σεβασμό στην αντίθετη άποψη !

- Τα σχόλια των φίλων της σελίδας για παραλείψεις ή λάθη, πέρα από ευπρόσδεκτα είναι και απαραίτητα !

ΑΣΤΡΟΛΑΒΟΣ

Για πλοηγήσεις του πνεύματος με επίκεντρο τον άνθρωπο !






Δημοσίευση σχολίου